Dögös lábak egész évben

thought-catalog-635266-unsplash.jpg
Amikor alakformálásról van szó hajlamosak vagyunk csak a comb-popsi-has témakörben gondolkodni és elhanyagolni például a vádlinkat. Pedig az bizony nagyon fontos izomcsoport. Hogy miért? Gondoljunk csak bele. A vádlink nemcsak nyáron látszik, mikor egy csinos magassarkú szandálba bújtatjuk a lábunkat, hanem ősszel és télen is szem előtt van akár egy vastag harisnyával kombinált szoknyás szettről -, akár az évek óta divatban lévő szűk szárú farmerről van szó. Ezekkel a gyakorlatokkal minden irányból megdolgoztathatjuk a vádlinkat, hogy dögös lábaink legyenek egész évben.


Vádli guggolva

Menjünk le guggolásba és kapaszkodjunk meg valamiben. Ezután emelkedjünk lábujj hegyre. Feszítsünk rá a vádlinkra, majd térjünk vissza a kiinduló helyzetbe. Ismételjük meg három körben 20x.

 

Ülő vádli gépen

Helyezkedjünk el az ülő vádli gépben. Engedjük le sarkunkat amennyire csak tudjuk, majd emelkedjünk lábujj hegyre. A végpozíciót tartsuk ki 3 másodpercig végig megfeszítve az izmainkat. Majd térjünk vissza a kezdőpózba. Dolgozzunk minél nagyobb mozgástartományban. Olyan súlyt válaszunk, amivel az utolsó pár ismétlés már nehéz, de még szabályos. Végezzünk három körben 10 ismétlést.



21-ezés páros lábbal step padon

Álljunk rá a step padra , kapaszkodjunk meg. A „21-ezés” három részből álló feladat. Minden részből hét ismétlést végzünk így áll össze a huszonegy ismétlés. Először szorítsuk le a sarkunkat ameddig tudjuk és emelkedjünk vízszintesig. A következő hét ismétlés során vízszintestől indulunk teljes lábujj hegyre állásig. Az utolsó hétnél pedig teljes mozgástartományban végezzük a feladatot, vagyis lenyomjuk a sarkunkat amennyire lehet, majd felemelkedünk ameddig tudunk. Itt se dőljünk előre, a mozgás mindhárom részfeladatnál függőleges.

Kétirányú vádli álló gépen

Helyezkedjünk el az álló vádli gépben. A gyakorlat első felében a sarkunkat fordítsuk kifelé és úgy végezzük el a lábujj hegyre emelkedést teljes mozgástartományban. Majd a feladat második felében fordítsuk a sarkainkat egymás felé és csináljunk úgy is ismétléseket. Mindkét irányba végezzünk 10-10 ismétlést 3 körben.



Vádli lábtoló gépen

Üljünk bele a lábtoló gépbe. Lábfejünket kis terpeszben, párhuzamosan tartva helyezzük el a tartó rész legalján. Ezután toljuk ki magunkat. A térdünk maradjon végig nyújtva – de nem feszítve az ízületet – és úgy nyomjuk le a sarkunkat majd próbáljunk lábujj hegyre állni amennyire tudunk. Ebből végezzünk 3 körben 12 ismétlést.

Amennyiben tetszett az edzésterv kérlek oszd meg a Facebookon másokkal is. Köszönöm!

Ha érdekelnek hasonló tartalmak csatlakozz a Facebook csoportomhoz - Öltöző 

Cikkem eredetileg a Diéta és Fitnesz magazin 2018 augusztusi számában jelent meg.
Fotós: Németh András Péter

A bejegyzés trackback címe:

https://zelenijlinda.blog.hu/api/trackback/id/tr4514268793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Zelenij Linda

Tekerj velem a teremben és a szabadban egyaránt. Találd meg önmagad, éld át a szabadságot és a bringás életérzést!

Friss topikok